Kategorie

Filtruj według

Otręby

Otręby - wytwarza sieje z łusek pokrywających ziarna, bogatych w błonnik. W 12% składają się z polisacharydów (celulozy, pektyny i ligniny), a ponadto z białka, tłuszczu, witamin i minerałów. Wbrew powszechnemu przekonaniu, że otręby są pokarmem „niestrawnym", nie drażnią jelit. Otręby pszenne zawierają wprawdzie 2,5% celulozy (której układ pokarmowy nie trawi), ale w jabłkach i winogronach jest jej więcej (odpowiednio 3,6% i 7%). Otrębów jednakże nie zaleca się ze względu na ich wartość odżywczą, lecz dlatego, iż błonnik, pochłaniając wodę, ułatwia formowanie się kału. Masa pokarmu zwiększa się, pobudzając ruchyjelit i wydalanie kału. Dieta bogata w błonnik przyspiesza przechodzenie nie strawionych resztek pokarmu przez jelita, zapobiegając zaparciom, zapaleniu wyrostka robaczkowego, zaleganiu pokarmu w uchyłkach jelit, hemoroidom, otyłości i nadciśnieniu, nowotworom jelit i chorobie wieńcowej. Przy powolnym przechodzeniu resztek pokarmu przez jelita mają czas rozwijać się w nich szkodliwe bakterie, które powodują przemianę kwasów żółciowych w substancje rakotwórcze. Szybkie przemieszczanie się resztek pokarmowych ułatwia wydzielanie żółci, przyczyniając się do obniżania poziomu cholesterolu, obniżania ciśnienia tętniczego i zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia zawału serca. Najbardziej popularne są otręby pszenne, owsiane i ryżowe. Dostępne w sklepach spożywczych i sklepach ze zdrową żywnością.

Brak produktów w tej kategorii

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu