Kategorie

Filtruj według

Słonecznik

Słonecznik - roślina oleista pochodząca z Ameryki Północnej, gdzie uprawiana była przez Indian. Do Europy trafiła w XVI wieku. Obecnie ogromne pola złocistych kwiatów są w okresie lata czymś zupełnie zwyczajnym na kontynencie europejskim. Nasiona słonecznika, częściej nazywane pestkami, są niewyczerpanym źródłem energetyzującego pożywienia i nic dziwnego, że w przedrewolucyjnej Rosji żołnierze idący na pole walki otrzymywali kilogram nasion słonecznika jako żelazną rację. Są one bogate w białko (24%), wielonienasycone kwasy tłuszczowe (66%), witaminy A, E, D i kilka z grupy B, wapń, magnez, fosfor, żelazo, cynk, potas, fluor i jod. 143 Pestki można jeść w charakterze przekąski, mogą być dodatkiem do sałatek, można je podawać na kanapce z masłem orzechowym lub w chlebie tzw. słonecznikowym. Działają korzystnie na wzrok, skórę, paznokcie, pomagają w przypadku nadciśnienia i podrażnienia nerwów. Lekko strawne i bogate w witaminę E, lecytynę i pektynę są kiełki słonecznika. Zaleca się stosowanie ziarna słonecznika w charakterze dodatku pokarmowego w ilości dwóch łyżek stołowych dziennie nawet osobom na diecie odchudzającej. Olej z nasion słonecznika jest jednym z najbogatszych źródeł niezbędnych kwasów tłuszczowych. Zawiera aż 66% jednonienasyconych niezbędnych kwasów tłuszczowych i najwięcej spośród wszystkich nasion niezbędnego kwasu linolenowego. Oleju można używać w kuchni do różnych celów (na surowo w sałatkach lub do smażenia), ale najlepszy jest świeży i surowy, gdyż zachowuje wszystkie walory odżywcze. Można go także miksować z masłem, aby wzbogacić je w niezbędne kwasy tłuszczowe.

Brak produktów w tej kategorii

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu