Filtruj według

Producenci
Cena
39 139
Forma
więcej... mniej

ZMA i TRIBULUS

ZMA i Tribulus to jedna z najpopularniejszych produktów stosowanych przez mężczyzn w celu zwiększenia testosteronu. Są dostępne na rynku od wielu lat, niestety ich skuteczność w tym zakresie nie jest taka, jaką przedstawiają nam producenci. ZMA to wartościowa mieszanka minerałów, jednak wspomaga wzrost testosteronu jedynie u osób zmagających się z dużymi niedoborami cynku. Tribulus to inaczej Buzdyganek Ziemny, roślina posiadająca aktywne saponiny, jednak nie do końca wpływająca na wzrost testosteron. Niezaprzeczalnie jest jednak przydatna w zakresie zwiększenia libido, a także działa adaptogennie. Połączenie ZMA i Tribulusa nie jest najskuteczniejszym sposobem na wzrost testosteronu, jednak pozytywnie wpływa na zdrowie, regenerację, libido i siły witalne.

  • Widok
  • Widok

Czy Tribulus podnosi poziom testosteronu?

Niestety w zdecydowanej większości przypadków nie. Na temat saponin zawartych w Buzdyganku przeprowadzono wiele badań i aż 93% z nich jednoznacznie wskazuje na brak większego wpływu na pobudzenie produkcji testosteronu. Od lat wielu producentów sugeruje Jego wpływ na anabolizm, wzrost masy mięśniowej czy siły, jednak dowody przedstawiają całkowicie inne światło na tą roślinę. Choć nie warto zapominać o potencjale prozdrowotnym, działaniu adaptogennym, witalizującym oraz przede wszystkim wspierającym lbidio, to jednak w zakresie podniesienia testosteronu lepszą opcją będą inne suplementy.

ZMA  - poprawa regeneracji?

Tak. Mieszanka magnezu, cynku i witaminy b6 może w istotny sposób przyczynić się do poprawy procesów regeneracyjnych. Co więcej, takie działanie dotyczy zarówno układu mięśniowego jak i nerwowego. Minerały zawarte w ZMA są ważnymi uczestnikami w procesach metabolicznych, które realnie przyczyniają się do osiągnięcia właściwej homeostazy. Braki magnezu zdecydowanie przyczyniają się do bólu mięśniowego oraz mogą powodować płytki sen, dlatego suplementacja ZMA w przypadku niedoborów mineralnych jest wartościowa.

Jakie ZMA jest najlepsze?

Wielkiej różnicy pomiędzy poszczególnymi produktami najczęściej nie ma, jednak to detale decydują w dużej mierze o wartościowości danego suplementu. Wybierając odpowiednie ZMA należy przede wszystkim kierować się formami minerałów i wybierać wysoko wartościowe cytryniany bądź chelaty. Nie polecamy tlenków, które kuszą bardzo niską ceną, jednak przekłada się to na bardzo słabą przyswajalność. Ponadto suplementy z ZMA mogą zawierać składniki dodatkowe jak np. melatonina, GABA czy adaptogeny.

Suplement diety to nie lek, nie musi mieć potwierdzonej skuteczności, dlatego jeśli szukamy dobrego ZMA lub Tribulusu to warto wybierać produkt oparty o składniki mające udowodnione działanie. 

Bibliografia:

Effects of Zinc Magnesium Aspartate (ZMA) Supplementation on Training Adaptations and Markers of Anabolism and Catabolism.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2129161/
Zinc, iron, and magnesium status in athletes--influence on the regulation of exercise-induced stress and immune function.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9644092/
Micronutrients (magnesium, zinc, and copper): are mineral supplements needed for athletes?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7550259/
A synergistic effect of a daily supplement for 1 month of 200 mg magnesium plus 50 mg vitamin B6 for the relief of anxiety-related premenstrual symptoms: a randomized, double-blind, crossover study.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10746516/
Experimental Tribulus terrestris poisoning in sheep: clinical, laboratory and pathological findings.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12625403/
Effect of Tribulus terrestris L. saponin mixture on some smooth muscle preparations: a preliminary study.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10077881/
The effects of Tribulus terrestris on body composition and exercise performance in resistance-trained males.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10861339/
The influence of the Tribulus terrestris extract on the parameters of the functional preparedness and athletes' organism homeostasis.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20095389/
The effect of five weeks of Tribulus terrestris supplementation on muscle strength and body composition during preseason training in elite rugby league players.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17530942/

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki