Filtruj według

Producenci
Cena
4 349
Forma
więcej... mniej

Boostery treningowe

Boostery treningowe to suplementy, których podstawowym zadaniem jest umożliwienie nam maksymalnego wykorzystania czasu przeznaczanego na trening. Zwiększają nasz poziom energii i motywacji, poprawiają komfort treningu, podnoszą wytrzymałość oraz poziom siły, a dodatkowo przyczyniają się do szybkiej regeneracji po zakończeniu wysiłku. Długotrwałym efektem ich działania jest wzrost masy mięśniowej, siły, a także łatwiejsza redukcja nadprogramowych kilogramów. Pozwalają one do zmotywowania się do ciężkiego treningu, nawet po najbardziej wyczerpującym dniu i sprawiają, że nasza praca wykonana na sali treningowej znajduje odzwierciedlenie w sylwetce.

  • Widok
  • Widok

Suplementacja przed oraz po treningowa uchodzi za najważniejszą w całym, naszym sportowym życiu. I choć sportowcami jesteśmy przez 24 godziny na dobę, to jednak trening jest kulminacyjnym punktem naszego stylu życia. Nic więc dziwnego, że staramy się zrobić wszystko co w naszej mocy, aby maksymalnie wykorzystać czas spędzany na siłowni, sali treningowej czy boisku. Suplementy około treningowe cieszą się coraz większą popularnością i wzbudzają tysiące dyskusji wśród ekspertów na całym świecie. Produkty te możemy w dużym uproszczeniu podzielić na 3 podstawowe kategorie: przed treningowe, podczas treningowe oraz po treningowe, oczywiście według kryterium pory przyjmowania.

Odżywki przedtreningowe to popularne przed treningówki, których głównych zadaniem jest wprowadzenie naszego ciała i umysłu w stan maksymalnego skupienia, pełni energii oraz motywacji to wykorzystania pełni swoich możliwości na nadchodzącym treningu. Poprawiają nasze parametry siłowe, wytrzymałościowe oraz przesuwają odczuwanie zmęczenia. Dzięki nim możemy pozwolić sobie na dłuższe i bardziej intensywne treningi, a nawet się do nich zmotywować po bardzo ciężkim dniu lub natłoku codziennych obowiązków. Cóż, większość z nas nie jest profesjonalistami, dlatego mamy swoją pracę, naukę, rodzinę. Aby wykonać zatem trening jakiego oczekujemy, przydatne staję się wsparcie przed treningówek pobudzających, idealnych przy najcięższych treningach.

Ponadto poza składnikami pobudzającymi jak kofeina znajdziemy w nich również liczne składniki poprawiające przepływ krwi i zapewniające zwiększoną syntezę tlenku azotu, czego efektem jest lepsza pompa mięśniowa, a także mniejsze zmęczenie mięśni. Odżywki przed treningowe często zawierają także kreatynę, cytrulinę czy beta-alaninę, przez co wspierają rozwój siły i muskulatury nie tylko w czasie treningu. Są szeroko stosowane w suplementacji sportowej na niemal każdym poziomie zaawansowania. Zdecydowanie najpopularniejszą formą jest proszek do rozpuszczania, natomiast w ofercie wielu producentów znajdziemy także przed treningówki w formie gotowych do wypicia ampułek lub klasycznych kapsułek czy tabletek.

Odzywki podczas treningowe stosowane są przede wszystkim w sportach wytrzymałościowych bądź przez osoby, których trening nierzadko przekracza nawet 120 minut. Pozwalają na utrzymanie wysokiego poziomu energii, dbają o dopływ kluczowych elektrolitów, aminokwasów oraz niekiedy węglowodanów do pracujących mięśni, a także działają antykatabolicznie. Ich bardzo ważną funkcją jest odsuwanie oznak zmęczenia w czasie, a dzięki temu umożliwiają przeprowadzenie dłuższego i bardziej intensywnego treningu.

Zdaniem większości profesjonalnych zawodników kluczową rolę w kulturystyce odgrywa suplementacja po treningowa i maksymalne wykorzystanie okna anabolicznego. Możemy wykorzystać w tym celu połączenie kilku suplementów np. Vitargo, izolatu serwatki, aminokwasów czy kreatyny lub skorzystać z gotowych odżywek po treningowych, które są połączeniem najważniejszych składników odżywczych jakich potrzebuje nasz organizm po zakończeniu wysiłku fizycznego. Dlaczego suplementacja bezpośrednio po treningu jest taka ważna?

Przede wszystkim to czas w którym nasz organizm znajduje się w stanie intensywnego katabolizmu i naszym priorytetem powinno być Jego zatrzymania, a także jednoczesne nasilenie syntezy białek mięśniowych, czyli wprowadzenie stanu anabolicznego. Eksperci, naukowcy, zawodnicy od wielu lat spierają się o to, jaka kombinacja makroskładników jest najlepsza. Istnieją teorie mówiące o konieczności błyskawicznej odbudowy glikogenu, inne zaś zalecają duże dawki aminokwasów BCAA. Jak to jednak wygląda w praktyce?

Według niezależnych i najbardziej wiarygodnych badań jakie przeprowadzano między innymi na terenie Kanady, Stanów Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii największa odpowiedź anaboliczna organizmu następuje po bezpośrednim podaniu prostych węglowodanów oraz szybko przyswajalnego białka. Rozdzielenia węglowodanów i protein skutkuje słabszą reakcją organizmu, a osoby przyjmujące tylko i wyłącznie węglowodany co prawda szybko odbudowują rezerwy energetyczne, jednak nie przekłada się do aktywacje szlaków anabolicznych, a to jest celem większości z nas. Co więcej, nawet w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej zaleca się przyjmowanie niewielkiej porcji węglowodanów po treningu, oczywiście po warunkiem, że nie stosujemy np. diety ketogenicznej.

Jaką przedtreningówkę wybrać?

Przede wszystkim odpowiednią do naszych oczekiwań oraz indywidualnych preferencji. Nie ma jednej, uniwersalnej przed treningówki, która byłaby najlepsza dla każdego. Są to suplementy działające doraźnie, a więc każdy z nas może mieć własne odczucia. Opinie innych są oczywiście pomocne, jednak tolerancja każdego z nas na dany składnik aktywny może znacznie się różnić. Dla przykładu dla jednej osoby 300 mg kofeiny może okazać się ogromnym zastrzykiem energii, tak dla innej będzie praktycznie nieodczuwalne. Ponadto produkty przedtreningowe oparte są o różnego rodzaju składniki pobudzające jak np. DMHA, Kigelia i inne, a każdy z nas może reagować na nie w całkowicie odmienny sposób.

Jaka jest najmocniejsza przedtreningówka?

Jak już wspomnieliśmy każda osoba inaczej reaguje na poszczególne składniki pobudzające. Nie mniej za najsilniejsze uznanie się produkty oparte np. o Kigelia Africana czy Eria Jarensis. Są to najczęściej suplementy oparte o więcej niż 1 składnik pobudzający i wykazują najmocniejszy potencjał energetyzujący. Ponadto nie dla wszystkich moc pobudzenia jest jedynym kryterium przedtreningówki. Jeśli zależy nam na wytrzymałości czy pompie mięśniowej wówczas poza stymulantami trzeba zwracać uwagę na obecność takich składników jak S7, VASO-6, Agmatyna czy Cytrulina.

Przedtreningówka do biegania

Suplementy zwiększające energie stosują oczywiście nie tylko osoby trenujące siłowo, ale również uprawiające np. biegi czy kolarstwo. Przy tego rodzaju wysiłku należy kierować się obecnością składników poprawiających wytrzymałość oraz wydolność. Ważne aby produkt który wybierzemy nie był naszpikowany wzmacniaczami tlenku azotu, gdyż w trakcie biegania efekty pompujących mięśni nie jest pożądany. Patrząc na skład warto zwrócić uwagę na obecność beta alaniny, cordycepsu, cytruliny, adaptogenów oraz składników pobudzających, dostosowanych do naszych oczekiwań i doświadczenia.

Co pić w trakcie treningu?

Jeśli nasz trening trwa nie więcej niż 60 minut w zupełności wystarczy nam klasyczna woda. W przypadku nieco dłuższego wysiłku o charakterze siłowym możemy rozpuścić w wodzie 15-20 g aminokwasów BCAA lub porcję gotowego suplementu około treningowego i popijać taki napój przez cały trening. Stosowanie węglowodanów np. w postaci roztworów izotonicznych jest ważne jedynie w przypadku wysiłku przekraczającego 120 minut, gdzie naszym priorytetem jest zachowane jak najlepszych osiągów i wytrzymałości. W sportach siłowych zdecydowanie lepszą opcją jest spożycie porcji węglowodanów już po zakończeniu wysiłku fizycznego, a ich stosowanie w trakcie treningu nie przynosi dodatkowych korzyści.

Jaka przedtreningówka do sportów walki?

Podobnie jak w przypadku sportów wytrzymałościowych warto unikać składników działających pompująco. Pierwszoplanową rolę odegrają oczywiście składniki opóźniające zmęczenie oraz poprawiające parametry typowo wytrzymałościowe. Dodatkowo, przy sportach walki warto zwrócić uwagę na obecność takich składników jak Alpha GPC czy Hupercyna A, które przyczyniają się do znacznej poprawy koncentracji oraz skupienia, a także skracają czas reakcji, co w przypadku sportów walki gra pierwszorzędną rolę. Obecnie na rynku znajdziemy coraz więcej produktów dla fighterów wzbogaconych o nootropiki czy adaptogeny, dlatego z pewnością każdy znajdzie coś pod swoje preferencje.

Jakie odżywki po treningu?

Jak już wspomnieliśmy, jeśli naszym celem jest osiągnięcie maksymalnej hipertrofii optymalne jest połączenie białka i węglowodanów w jednej porcji. Wartościowy może być także dodatek aminokwasów BCAA, kreatyny czy cytruliny. Bardzo wygodną i skuteczną opcją są gotowe odżywki po treningowe, które najczęściej posiadają dobrze zbilansowany skład pod kontem regeneracji organizmu w tym specyficznym okresie. Pamiętajmy, ze bezpośrednio po treningu nie zaleca się przyjmowania dużych dawek adaptogenów, witamin czy antyoksydantów.

Przedtreningówka nie działa. Co robić?

Część z nas posiada bardzo dobrą tolerancję na kofeinę i organizm szybko uodparnia się na jej doraźne działanie. W takim przypadku warto wybierać suplementy oparte o takie składniki aktywne, których nie dostarczaliśmy w ostatnich kilku miesiącach. W ten sposób nasze receptory powinny być uwrażliwione na ich działanie i suplement spełni nasze oczekiwania. Warto także ograniczyć spożywanie kawy czy napojów energetycznych w ciągu dnia. Jeśli jednak w dalszym ciągu nawet produkty z wysokiej półki są przez nas nie odczuwalne, należy zrobić sobie kilka tygodni przerwy od wszystkich stymulantów oraz włączyć suplementację adaptogenami takimi jak Różeniec Górski czy Aszwaganda.

Suplement diety to nie lek, nie musi mieć potwierdzonej skuteczności, dlatego jeśli szukamy boostera treningowego to warto wybierać produkt oparty o składniki mające udowodnione działanie. Do tego typu składników należą m.in.:

  • kofeina,
  • kingelia africana,
  • kanna,
  • vaso-6,
  • dynamine,
  • beta alanina,
  • agmatyna,
  • johimbina,
  • vitargo,
  • bauhinia purpurea.

Bibliografia:

Protective effect of Bauhinia purpurea on gentamicin-induced nephrotoxicity.
https://www.ijpsonline.com/articles/protective-effect-of-ibauhinia-purpureai-on-gentamicininduced-nephrotoxicity-in-rats.html
Withania somnifera and Bauhinia purpurea in the regulation of circulating thyroid hormone concentrations.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10619390/
Central nervous system stimulant effect of the ethanolic extract of Kigelia Africana.
https://www.researchgate.net/publication/254638497_Central_nervous_system_stimulant_effect_of_the_ethanolic_extract_of_Kigelia_Africana
Antibacterial activity and isolation of active compounds from fruit of the traditional African medicinal tree Kigelia africana.
https://www.researchgate.net/publication/222089717_Antibacterial_activity_and_isolation_of_active_compounds_from_fruit_of_the_traditional_African_medicinal_tree_Kigelia_africana
The effects of low doses of caffeine on human performance and mood.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/3114783/
Behavioral and cognitive effects of caffeine in boys and adult males.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7299385/
Higher doses of a green tea-based supplement increase post-exercise blood flow following an acute resistance exercise bout in recreationally resistance-trained college-aged men.
https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-020-00358-5
EGCG, a green tea polyphenol, improves endothelial function and insulin sensitivity, reduces blood pressure, and protects against myocardial I/R injury in SHR.
https://journals.physiology.org/doi/full/10.1152/ajpendo.00698.2006
The Effects of a Combination of TeaCrine®, Dynamine, and Caffeine in Law Enforcement.
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03937687
A Toxicological Evaluation of Methylliberine (Dynamine®).
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31911801/
Ingestion of High Molecular Weight Carbohydrate Enhances Subsequent Repeated Maximal Power: A Randomized Controlled Trial.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5026365/
The Effect of Various Carbohydrate Supplements on Postprandial Blood Glucose Response in Female Soccer Players.
https://scholarcommons.usf.edu/etd/3281/

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki