Filtruj według

Producenci
Cena
1 49
Forma
więcej... mniej

IZOTONICZNE

Izotoniczne to napoje przeznaczone do stosowania przede wszystkim w trakcie długotrwałego wysiłku, gdzie zwykła woda może okazać się niewystarczająca. Izotonik to napój przygotowany w odpowiedniej ilości wody, który dzięki właściwym proporcją optymalnie nawadnia organizm oraz uzupełnia utracone węglowodany oraz elektrolity takie jak sód czy potas. Są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układ mięśniowego, jednocześnie niestety tracimy ich bardzo wiele wraz z potem. Napoje izotoniczne to podstawowy suplement w biegach długodystansowych czy kolarstwie.

  • Widok
  • Widok

Czy warto stosować izotoniki?

Wszystko zależy od tego jaki rodzaj wysiłku mamy na myśli. Przy treningach siłowych i ogólnie sportach sylwetkowych, napoje izotoniczne nie pełnią szczególnej roli i nie ma większej zasadności umieszczanie ich w suplementacji. Inaczej wygląda ta kwestia w sportach wytrzymałościowych, gdzie często wysiłek może trwać nawet kilka godzin i powoduje duże straty elektrolitów. Najbardziej klasycznym przykładem, gdzie przyjmowanie izotoników jest niemal niezbędne, będą oczywiście biegi długodystansowe oraz kolarstwo. Również u niektórych osób sprawdzają się np. przy treningach crossfitu, gier zespołowych czy sportów walki.

Izotniki w proszku czy gotowe napoje?

Napoje dostępne w większości sklepów sportowych i spożywczych są z pewnością wygodniejszą opcją i zazwyczaj posiadają bardzo dobre walory organoleptyczne. Największym plusem jest oczywiście brak konieczności używania bidonu oraz łatwa dostępność. Izotoniki w proszku są nieco bardziej problematyczne w przygotowaniu i należy odpowiednio dobrać ilość wody do proszku, aby uzyskać optymalny smak, jednak ich niewątpliwą przewagą jest oczywiście skład. Zazwyczaj są bogatsze w kluczowe elektrolity oraz często są wzbogacane o cenne składniki dodatkowe. Plusem jest także możliwość samodzielnego dobrania dawki dla naszego zapotrzebowania. Jeśli korzystamy więc z tego typu napojów częściej niż okazjonalnie, wówczas izotonik do rozpuszczania będzie lepszą opcją.

Wady napojów izotonicznych

Patrząc na niektóre osoby można się zastanawiać czy na pewno wiedzą do czego służą suplementy których używają. Widok Pana z pokaźnym brzuszkiem który na siłowni popija litry izotoników nie jest niczym szczególnym, jednak pamiętajmy, że niekiedy im więcej tym lepiej nie obowiązuje i lepiej odpuścić przyjmowanie niektórych produktów. Izotoniki przy wysiłku typowo siłowym, trwającym mniej niż 90 minut są całkowicie zbędne, a nawet mogą zaszkodzić, między innymi utrudniając redukcję tkanki tłuszczowej i blokując maksymalną produkcję somatotropiny. Korzystajmy z suplementów z głową, gdyż czasami nawet najlepsze produkty używane w niewłaściwy sposób stają się dla nas przeszkodą.

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki