Filtruj według

Producenci
Cena
4 259
Forma
więcej... mniej

MINERAŁY

Minerały podobnie jak witaminy warunkują prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu na wielu płaszczyznach. Ich niedobory mogą prowadzić do dysfunkcji mięśni, stawów oraz produkcji kluczowych hormonów. Mają duży wpływ na naszą sylwetkę oraz prawidłowy przebieg wielu procesów metabolicznych, gdyż biorą udział niemal przy każdym z nich. Suplementacja minerałami zapewnia optymalną regenerację, usprawnia gospodarkę elektrolitową oraz korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu mięśniowego oraz zdrowie narządów wewnętrznych. Kluczowe znaczenie dla sportowców wykazuje cynk, magnez oraz potas.

  • Widok
  • Widok

Jaka forma magnezu jest najlepsza?

W przypadku niemal każdego minerału kluczową rolę odgrywa Jego forma. Dla zrozumienia tej tezy możemy posłużyć się prostym przykładem. Dostarczamy 500 mg magnezu w formie cytrynianu i tlenku. Z pozoru jest to taka sama dawka, jednak z punktu widzenia naszego organizmu różnice są ogromne. Z 500 mg cytrynianu magnezu jesteśmy w stanie przyswoić około 30%, a więc będzie to 150 mg czystych jonów magnezu. W przypadku tlenku najczęściej badania mówią o około 4%, a więcej z dostarczonych 500 mg nasze ciało wykorzystane zaledwie 20 mg. Jak widzimy różnica przy takiej samej dawce jest ponad 7 krotna, co powinno wielu z nas uświadomić jak ważną rolę pełni forma danego minerału. Przytoczony przez nas przykład cytrynianu jest najbardziej godnym polecania źródłem tego pierwiastka, a poza nim warto także wybierać chelat oraz L-treonian magnezu.

Cynk a poziom testosteronu i libido

Dokonując zakupu boosterów testosteronu czy jakichkolwiek tabletek na potencje, niezależnie od ceny czy producenta, niemal zawsze spotkamy w składzie cynk – pierwiastek męskości. Choć nazwa ta z pewnością wpływa na Jego postrzeganie, to jednak nie do końca odzwierciedla Jego działanie. Otóż we wszystkich niezależnych badaniach jakie przeprowadzono u zdrowych mężczyzn, suplementacja wysokiej jakości cynkiem w dawkach 30-60 mg dobowo przez okres kilku do kilkunastu tygodni nie wykazała żadnych zmian na płaszczyźnie zwiększonej produkcji hormonów płciowych. Badani nie zgłaszali także większej ochoty na seks. Kilka testów sugeruje jednak wpływ cynku na układ hormonalny, jednak dotyczą osób ze skrajnymi niedoborami cynku, co zdarza się rzadko. Nie oznacza to jednak, że mamy rezygnować z Jego przyjmowania, gdyż wykazuje cenne właściwości wspierające układ odpornościowy oraz może poprawiać stan naszej skóry.

Na co naprawdę działa potas?

Zapotrzebowanie na potas u przeciętnego człowieka jest duże, jednak u sportowców wzrasta w drastyczny sposób, gdyż jest to jeden z elektrolitów który intensywnie tracimy podczas wysiłku. Odpowiada między innymi za funkcjonowanie układu mięśniowego oraz zapobiega nadmiernego zmęczeniu. Znany jest także z właściwości ograniczających nagłe ataki skurczów mięśni szkieletowych. Potas to jednak nie tylko sport i wydolność, ale również zdrowie naszego serca oraz układu krwionośnego. Jest to doskonała profilaktyka długotrwała przed poważnymi chorobami układu sercowo naczyniowego. Wiele badań potwierdza także wpływ tego pierwiastka na zdrowie dróg moczowych. Podobnie jak magnez, tak i również potas warto wybierać w formie organicznej np. cytrynianu.

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki