Filtruj według

Producenci
Cena
64 249
Forma
więcej... mniej

PO TRENINGOWE

Po treningowe to kompletne produkty do przyjmowanie bezpośrednio po zakończonej sesji treningowej. Najczęściej w ich skład wchodzą łatwo przyswajalne węglowodany, białko, aminokwasy, elektrolity, kreatyna czy mimetyki insuliny. Podstawową rolą suplementów po treningowych jest rozpoczęcie procesów anabolicznych oraz zahamowanie katabolizmu aktywnego podczas wysiłku. Dodatkowo szybkie dostarczenie składników odżywczych po treningu jest kluczowe dla prawidłowego przebiegu procesy regeneracji. Odpowiednie suplementy przyjęte podczas treningu pozwalają także na szybką utratę nadmiaru kwasu mlekowego i przyczyniają się bezpośrednio do rozwoju masy mięśniowej.

  • Widok
  • Widok

Suplementacja po treningu – jak powinna wyglądać?

Nie ulega wątpliwości, że w przypadku kulturystów, ale również innych sportowców to właśnie trening jest kulminacyjnym punktem stylu życia. Czas bezpośrednio po treningu należy do najważniejszych jeśli chodzi o regenerację, a finalnie również wszystkie parametry wysiłkowe i sylwetkę. Suplementacja potreningowa może się zmieniać w zależności od okresu treningowego, charakteru podejmowanego wysiłku oraz naszego stażu. Do najważniejszych składników po treningowych możemy zaliczyć oczywiście węglowodany, odżywki białkowe, suplementy aminokwasowe, kreatynę, mimetyki insuliny czy inne składniki wspierające regenerację. Wielu producentów oferuje kompletne odżywki potreningowe, w których skład wchodzą wszystkie wymienione składniki. Ich ogromną zaletą jest bardzo bogaty skład, jednak wiele osób preferuje samodzielne dobieranie składników, dzięki czemu posiadamy kontrolę nad proporcjami, które ustalamy sami.

Węglowodany czy białko – co jest ważniejsze?

W okresie budowania masy mięśniowej najskuteczniejszym rozwiązaniem według niezależnych badań jest połączenie obu tych makroskładników. Rozdrabniając się jednak na szczegóły, można powiedzieć że bardzo istotna jest również pora treningu. Jeśli ćwiczymy w późnych godzinach, gdzie zdążyliśmy już dostarczyć kilka posiłków, wówczas trening siłowy może nie wyczerpać naszego glikogenu zera, a co za tym idzie dostarczenie samego białka również będzie stymulowało odpowiednią odpowiedź anaboliczną. W przypadku sportowców wytrzymałościowych glikogen pełni pierwszorzędną rolę i to węglowodany stanowią podstawę suplementacji i dają nam możliwość odbudowania naszego źródła energii przed kolejnym, wyczerpującym treningiem.

Okno anaboliczne – prawda czy mit?

Nazwa ta pochodzi już ze złotych czasów kulturystyki, jednak czy ją uznajemy czy nie, jest to nasza indywidualna sprawa. Niezaprzeczalnie jednak po wysiłku fizycznym w organizmie zachodzą bardzo dynamiczne procesy, wyrzuty hormonów więc możemy nazywać ten stan oknem anabolicznym. Po zakończeniu wysiłku nasz organizm znajduje się w stanie katabolizmu, jest opróżniony z glikogenu i wykazuje ogromne zapotrzebowanie na energie. To czas w którym przypomina gąbkę pragnącą pochłonąć wodę. Aby wykorzystać ten czas, należy przede wszystkim uzupełnić rezerwy energetyczne np. poprzez suplementacją carbo lub vitargo, ale sprawdzi się także tradycyjna żywność np. soki czy owoce. Ponadto bardzo dostarczyć lekkostrawne białko będące źródłem dużej puli aminokwasów. Dzięki temu zapewniamy optymalny wyrzut najbardziej anabolicznych hormonów, a nasz organizm rozpoczyna proces regeneracji.

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki