Filtruj według

Producenci
Cena
24 279
Forma
więcej... mniej

SEN I REGENERACJA

Sen i Regeneracja to obok odżywiania i treningu najważniejsze aspekty do osiągnięcia sportowego sukcesu, ale także utrzymania doskonałego zdrowia. Suplementy wspomagające zasypianie i głębokość snu są niezwykle istotne dla każdego, kto choć raz zmagał się z zaburzeniami oraz częstym budzeniem się w nocy. Ich rola sprowadza się do odpowiedniego wyciszenia organizmu i przygotowania go do zasypiania oraz zapewniają wsparcie w uzyskaniu odpowiedniej głębokości. Niektóre z nich wydłużają także czas trwania fazy R.E.M. oraz wspierają regulację rytmu dobowego, co jest niezwykle istotne przy podróżowaniu lub pracy w zmiennych godzinach.

  • Widok
  • Widok

Najskuteczniejsze suplementy na bezsenność

Na rynku możemy wybierać wśród setek suplementów diety ułatwiających zasypianie, a co za tym idzie ich skuteczność oraz działanie może znacząco się od siebie różnić. W przypadku delikatnych zaburzeń bądź chęci poprawy regeneracji i głębokości snu możemy odnotować korzyści wybierając nawet najprostsze suplementy takie jak ZMA, kwas gamma-aminomasłowy czy L-theaninę. W przypadku poważnych problemów z zasypianiem warto jednak sięgnąć po bardziej złożone suplementy, które oparte są o bardziej wartościowe formy składników aktywnych oraz składniki działające względem siebie w komplementarny sposób. Za najskuteczniejsze możemy uznać produkty wieloskładnikowe, które najczęściej sprawdzają się nawet u osób z poważnymi zaburzeniami snu, a dodatkowo wydłużają kluczową fazę R.E.M i regenerują nasz układ nerwowy.

Melatonina – działanie i dawkowanie

Melatonina jest naturalnie produkowanym hormonem przez nasz organizm, odpowiedzialna przede wszystkim za regulowanie rytmu dobowego. Oznacza to, że jej największy potencjał odczują osoby pracujące w systemie zmianowym, często podróżujące bądź zasypiające o nieregularnych porach. Działanie melatoniny to jednak nie tylko regulacja rytmu dobowego, ale również poprawa głębokości snu oraz ułatwianie zasypiania. Pamiętajmy, że poziom wytwarzanej melatoniny spada wraz z wiekiem, najwyższy jest u dzieci, natomiast najniższy u osób w podeszłym wieku. Za optymalną dawkę dla większości osób uważa się 3-5 mg przed snem, a wielokrotne zwiększenie dawki rzadko podnosi jej efektywność. Bardzo dobrymi opiniami cieszy się również melatonina o przedłużonym uwalnianiu.

5-HTP na bezsenność?

Od wielu lat to właśnie pochodna tryptofanu uznawana jest za jeden z najbardziej cenionych suplementów ułatwiających zasypianie. Wchodzi w skład wielu złożonych suplementów działających w tym kierunku, także boosterów hormonu wzrostu oraz działających relaksacyjnie na organizm. Odpowiada między innymi za zwiększenie produkcji neuroprzekaźnika serotoniny oraz wprowadza nasz organizm w stan odpoczynku i wyciszenia. Doskonale sprawdza się jako skuteczny środek ułatwiający zasypianie u osób z łagodnymi stanami depresyjnymi bądź cierpiącymi na wahania nastroju. Wyższy poziom serotoniny to także wydłużenie fazy snu, która jest kluczowa dla regeneracji całego organizmu. Odpowiednie dawki 5-HTP pozwalają nam na wyciszenie bez uczucia otumanienia i utraty energii.

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki