Filtruj według

Producenci
Cena
24 289
Forma
więcej... mniej

SEN I REGENERACJA

Sen i Regeneracja to obok odżywiania i treningu najważniejsze aspekty do osiągnięcia sportowego sukcesu, ale także utrzymania doskonałego zdrowia. Suplementy wspomagające zasypianie i głębokość snu są niezwykle istotne dla każdego, kto choć raz zmagał się z zaburzeniami oraz częstym budzeniem się w nocy. Ich rola sprowadza się do odpowiedniego wyciszenia organizmu i przygotowania go do zasypiania oraz zapewniają wsparcie w uzyskaniu odpowiedniej głębokości. Niektóre z nich wydłużają także czas trwania fazy R.E.M. oraz wspierają regulację rytmu dobowego, co jest niezwykle istotne przy podróżowaniu lub pracy w zmiennych godzinach.

  • Widok
  • Widok

Najskuteczniejsze suplementy na bezsenność

Na rynku możemy wybierać wśród setek suplementów diety ułatwiających zasypianie, a co za tym idzie ich skuteczność oraz działanie może znacząco się od siebie różnić. W przypadku delikatnych zaburzeń bądź chęci poprawy regeneracji i głębokości snu możemy odnotować korzyści wybierając nawet najprostsze suplementy takie jak ZMA, kwas gamma-aminomasłowy czy L-theaninę. W przypadku poważnych problemów z zasypianiem warto jednak sięgnąć po bardziej złożone suplementy, które oparte są o bardziej wartościowe formy składników aktywnych oraz składniki działające względem siebie w komplementarny sposób. Za najskuteczniejsze możemy uznać produkty wieloskładnikowe, które najczęściej sprawdzają się nawet u osób z poważnymi zaburzeniami snu, a dodatkowo wydłużają kluczową fazę R.E.M i regenerują nasz układ nerwowy.

Melatonina – działanie i dawkowanie

Melatonina jest naturalnie produkowanym hormonem przez nasz organizm, odpowiedzialna przede wszystkim za regulowanie rytmu dobowego. Oznacza to, że jej największy potencjał odczują osoby pracujące w systemie zmianowym, często podróżujące bądź zasypiające o nieregularnych porach. Działanie melatoniny to jednak nie tylko regulacja rytmu dobowego, ale również poprawa głębokości snu oraz ułatwianie zasypiania. Pamiętajmy, że poziom wytwarzanej melatoniny spada wraz z wiekiem, najwyższy jest u dzieci, natomiast najniższy u osób w podeszłym wieku. Za optymalną dawkę dla większości osób uważa się 3-5 mg przed snem, a wielokrotne zwiększenie dawki rzadko podnosi jej efektywność. Bardzo dobrymi opiniami cieszy się również melatonina o przedłużonym uwalnianiu.

5-HTP na bezsenność?

Od wielu lat to właśnie pochodna tryptofanu uznawana jest za jeden z najbardziej cenionych suplementów ułatwiających zasypianie. Wchodzi w skład wielu złożonych suplementów działających w tym kierunku, także boosterów hormonu wzrostu oraz działających relaksacyjnie na organizm. Odpowiada między innymi za zwiększenie produkcji neuroprzekaźnika serotoniny oraz wprowadza nasz organizm w stan odpoczynku i wyciszenia. Doskonale sprawdza się jako skuteczny środek ułatwiający zasypianie u osób z łagodnymi stanami depresyjnymi bądź cierpiącymi na wahania nastroju. Wyższy poziom serotoniny to także wydłużenie fazy snu, która jest kluczowa dla regeneracji całego organizmu. Odpowiednie dawki 5-HTP pozwalają nam na wyciszenie bez uczucia otumanienia i utraty energii.

Suplement diety to nie lek, nie musi mieć potwierdzonej skuteczności, dlatego jeśli szukamy dobrego suplementu na sen i regeneracje to warto wybierać produkt oparty o składniki mające udowodnione działanie. Do tego typu składników należą m.in.:

  • 5-HTP,
  • melatonina,
  • fenibut,
  • GABA,
  • valeriana,
  • alpha gpc,
  • l-dopa.

Bibliografia:

Striatal dopamine terminals release serotonin after 5-HTP pretreatment: in vivo voltammetric data.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2357555/
L-tryptophan and 5-hydroxytryptophan in the treatment of depression. A review.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/347886/
l-5-Hydroxytryptophan in depression: the first substitution therapy in psychiatry? The treatment of 99 out-patients with 'therapy-resistant' depressions.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6967194/
The effects of alpha-glycerylphosphorylcholine, caffeine or placebo on markers of mood, cognitive function, power, speed, and agility.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4595381/
The effect of 6 days of alpha glycerylphosphorylcholine on isometric strength.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4650143/
The action of dopamine on the arterial blood pressure.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/13523142/
Levodopa: History and Therapeutic Applications.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28904446/
The influence of valerian treatment on "reaction time, alertness and concentration" in volunteers.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10599933/
An internet-based randomized, placebo-controlled trial of kava and valerian for anxiety and insomnia.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16010204/
Effect of melatonin-rich night-time milk on sleep and activity in elderly institutionalized subjects.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16195124/
Melatonin and aging: prospects for human treatment.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21451205/
Melatonin and sleep in aging population.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16183237/
Therapeutic benefits of phenibut – A review.
https://jprsolutions.info/files/final-file-5d785f5d736c69.35451746.pdf
Phenibut (beta-phenyl-GABA): a tranquilizer and nootropic drug.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11830761/
Phenibut (β-Phenyl-γ-aminobutyric Acid) Dependence and Management of Withdrawal: Emerging Nootropics of Abuse.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5952553/

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki