Filtruj według

Producenci
Cena
29 169
Forma
więcej... mniej

ARGININA

Arginina jest aminokwasem warunkowo egzogennym, który w suplementacji sportowej wykorzystywany jest od wielu lat. Najbardziej znaną właściwością argininy jest wsparcie w naturalnej produkcji tlenku azotu, dzięki czemu przyczynia się lepszego ukrwienia mięśni podczas treningu i osiągnięcia intensywnej pompy mięśniowej. Ponadto dzięki rozszerzeniu światła naczyń krwionośnych usprawnia przepływ tlenu i składników odżywczych. Korzystnie wpływ także na regenerację całego organizmu oraz wchodzi w skład wielu złożonych produktów przedtreningowych, a także boosterów hormonu wzrostu.

  • Widok
  • Widok

Jak dawkować argininę?

Na temat właściwego przyjmowania argininy jest wiele teorii, czasami bardzo ze sobą sprzecznych. Jedna z nich zakłada maksymalne wykorzystanie potencjału tego aminokwasu i przyjmowanie go po przebudzeniu, przed oraz po treningu, a także przed snem w celu szybszej regeneracji i zwiększonego wytwarzania hormonu wzrostu. Dzisiaj jednak mamy bardzo szeroki dostęp do wiedzy, badań i fachowej literatury, co nieco zmieniło postrzeganie argininy w sporcie. Nie jest uważana już za aminokwas, którego potencjał mógłby dorównywać BCAA czy kreatynie, dlatego wydaje się, że przyjmowanie bardzo wysokich dawek nie ma większych korzyści. Z pewnością jednak optymalną porą na porcje argininy jest czas poprzedzający trening. Na około 30 – 60 minut przed wysiłkiem może przyczynić się do wzrostu wytrzymałości oraz rozszerzyć światło naczyń krwionośnych, co skutkuje lepszą pompą mięśniową i potencjalnie większą wydolnością. Uważa się, że optymalna porcja argininy przed treningiem to około 3000 – 4000 mg. Jeśli łączymy ją z innymi boosterami tlenku azotu, możemy oczywiście zastosować mniejszą dawkę. Większe porcje nie koniecznie cechuje większa efektywność, więc w przypadku chęci wzmocnienia działania lepszą opcją będzie jej połączenie z innymi suplementami, niż ciągłe zwiększanie porcji.

Arginina a potencja

Jak już wspomnieliśmy, arginina rozszerza światło naczyń krwionośnych, dzięki czemu przyczynia się do lepszego przepływu krwi do mięśni. Sęk w tym, że taka właściwości może promować wzrost ukrwienia nie tylko mięśni, ale również narządów płciowych. Jeśli weźmiemy pod uwagę skład wielu produktów podnoszących sprawność seksualną z aptek, szybko zobaczymy że w niemal każdym znajdziemy L-argininę. Niestety nie oznacza to, że będziemy zadowoleni z jej działania. Problem polega na tym, że większość boosterów libido zawiera ją w dawce poniżej 100 mg, a realnie wspomagająca wynosi 30 razy więcej! Jeśli zatem pragniemy odnotować korzyści wynikające z wpływu argininy na jakość seksu, należy przyjmować ją w odpowiednio większej dawce, najlepiej jako monopreparat.

AAKG czy Arginina?

Często możemy spotkać się z pytaniem który suplement z wyżej wymienionych działa lepiej. Cóż, należy w pierwszej kolejności ustalić, że tajemniczo brzmiące AAKG to tak naprawdę Alfa ketoglutaran argininy, a dokładniej mówiąc połączeniu kwasu glutarowego z aminokwasem argininą. Choć główny składnik aktywny pozostaje taki sam, to jednak AAKG ze względu na swoje wiązanie może zwiększyć przyswajalność argininy i ograniczyć jej straty wynikające z transportu przez układ pokarmowy. Jeśli zatem mamy wskazywać suplement bardziej wartościowy to z pewnością będzie to AAKG, często nazywany argininą o lepszej biodostępności. Na marginesie warto również wspomnieć, że istnieją metabolity tego aminokwasu o znacznie lepszym działaniu jak popularna Agmatyna, jeden z najskuteczniejszych suplementów pompujących.

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki