Filtruj według

Producenci
Cena
11 159
Forma
więcej... mniej

GLUTAMINA

Glutamina to aminokwas endogenny, który obficie występuje w mięśniach szkieletowych. Podstawowe korzyści wynikające z jej przyjmowania to wsparcie układu immunologicznego, potencjał odkwaszający układ pokarmowy oraz prozdrowotne działanie w zakresie zwalczania niektórych rodników. Sama L-Glutamina jako suplement dla sportowców nie ma wpływu na poprawę wyników treningowych oraz w żaden bezpośredni sposób nie przyczynia się do poprawy skład ciała. Niektóre badania sugerują wpływ glutaminy na poziom kortyzolu, jednak póki co pozostaje to w sferze spekulacji.

  • Widok
  • Widok

Glutamina – działanie antykataboliczne

To właśnie z potencjałem chroniącym nasze mięśnie przed degradacją kojarzymy ten aminokwas. W teorii powinna w sytuacji stresowej stać się paliwem dla naszego organizmu i zapobiegać pozyskiwaniu glutaminy z mięśni. Ponadto wielokrotnie producenci starali się przytoczyć jej znaczący wpływ na redukcję poziomu kortyzolu, co ostatecznie nie okazało się prawdą. Niestety, w suplementacji sportowej glutamina nie ma większego zastosowania i w żaden istotny sposób nie wpływa na naszą sylwetkę czy parametry treningowe. Pamiętajmy jednak, że nie czyni to z niej suplementu bezwartościowego, gdyż na innych płaszczyznach jej zastosowanie może być kluczowe dla wielu z nas.

Jakie dawkować L-glutaminę?

Wielu kulturystów promuje teorie, w której zalecane są bardzo duże dawki glutaminy dziennie, sięgające nawet 20-30g. Obecnie jednak ciężko się z tym zgodzić, gdyż badania przeprowadzane na temat jej właściwości zgodnie sugerują, że dawki rzędu 3-5g dziennie w dwóch porcjach są równie efektywne z punktu widzenia alkalizacji organizmu czy naszej odporności co 40g dziennie. Odpowiednia pora na przyjmowanie l-glutaminy to czas wieczorny, pora po treningowa lub okres poranny. Nie zalecamy stosowania tego aminokwasu w dużych dawkach bezpośrednio przed treningiem, gdyż część badań sugeruje nieznaczne, ale jednak pogorszenie parametrów wysiłkowych.

Glutamina – czy warto?

Naszym zdaniem nie do końca. Jeśli szukamy uzupełnienia suplementacji prozdrowotnej, wówczas oczywiście możemy sięgnąć po suplementy z glutaminą. W innym przypadku łatwo znajdziemy produkty o większej skuteczności, a przy tym niekoniecznie wyższej cenie. W celach sportowych nie ma większego sensu przyjmowanie glutaminy, a kwestie regeneracji warto rozwiązać odpowiednim odżywianiem, snem oraz uzupełnieniem diety w najważniejsze aminokwasy BCAA oraz EAA.

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki