Filtruj według

Producenci
Cena
44 399
preferowany smak
więcej... mniej
Forma
więcej... mniej

MIESZANKI BIAŁEK

Mieszanki Białek to najlepszy wybór dla osób, które mają nieregularne posiłki oraz monotematyczne odżywianie. Są oparte o przynajmniej 2 frakcje białkowe, które różnią się pomiędzy sobą czasem wchłaniania oraz profilem aminokwasowym. Bardzo dobrze sprawdzają się w trakcie budowy masy mięśniowej, ponieważ zapewniają stabilne uwalnianie aminokwasów do krwiobiegu przez dłuższy czas. Istotną zaletą jest również możliwość uzyskania świetnego smaku i ciekawej konsystencji poprzez połączenie frakcji szybko i wolno wchłanialnych. Najczęściej stosowane połączenie to oczywiście białko serwatkowe z kazeiną micelarną czy białkiem mleka, jednak możemy znaleźć w tego rodzaju produktach także białko wołowe, sojowe czy jajeczne.

  • Widok
  • Widok

Mieszanki białkowe – jaką odżywkę wybrać?

Dokonując zakupu protein w skład których wchodzą zróżnicowane frakcje, powinniśmy przede wszystkim sprecyzować nasze oczekiwania. Jeśli szukamy białka szybko wchłanialnego, wówczas najlepszą opcją będą odżywki na bazie białek serwatkowych jak np. popularny miks WPC + WPI. Jeśli jednak poszukujemy białka na noc lub zamiennika posiłku w ciągu dnia, najlepszą opcją będą odżywki zawierające wiele frakcji o zróżnicowanym czasie uwalniania aminokwasów do krwiobiegu. Niezależnie od tego na jaki wariant się zdecydujemy, najważniejszym aspektem jest wybieranie białek pełnowartościowych, najlepiej bez domieszek frakcji roślinnych.

WPC + WPI – najpopularniejsze połączenie

Wśród mieszanek białkowych na rynku zdecydowanie dominuje połączenie dwóch frakcji – koncentratu oraz izolatu białka serwatkowego. Wynika to przede wszystkim z szerokiego zastosowania praktycznie o każdej porze dnia, świetnego smaku białka serwatkowego oraz atrakcyjniejszej ceny niż w przypadku zakupu czystego izolatu. Zdecydowana większość producentów białek stosuje takie rozwiązanie w przynajmniej 1 swojej odżywce. Naszym zdaniem jest to najbardziej uniwersalne połączenie, sprawdzające się nawet przed snem (dodając np. łyżkę masła orzechowego). Jeśli zatem decydujemy się na zakup tylko 1 odżywki białkowej, to połączenie WPC i WPI będzie najbardziej optymalnym wyborem.

2,3, a może 7 frakcji białka?

Więcej nie zawsze oznacza lepiej, i tak jest również w przypadku odżywek białkowych. Najczęściej produkty oparte o 7 czy 10 frakcji posiadają gorsze parametry, a zalety płynące z tak zróżnicowanej długości wchłaniania są niemal zerowe. Jeśli zależy nam na jak najdłuższym i stabilnym uwalnianiu aminokwasów, wówczas odżywka oparta o białko serwatkowe, albuminę jajeczną i kazeinę micelarną będzie w zupełności wystarczająca, a dodatkowe frakcji nie poprawią w żaden sposób jakości produktu.

Suplement diety to nie lek, nie musi mieć potwierdzonej skuteczności, dlatego jeśli szukamy dobrej mieszanki białek to warto wybierać produkt oparty o frakcje mające udowodnione działanie. Do tego typu należą m.in.:

  • białko serwatkowe,
  • białko wołowe,
  • kazeina micelarna,
  • białko jajeczne,
  • białka mleka.

Bibliografia:

Whey Protein Isolate Supplementation While Endurance Training Does Not Alter Cycling Performance or Immune Responses at Rest or After Exercise.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnut.2019.00019/full
Dose Response of Whey Protein Isolate in Addition to a Typical Mixed Meal on Blood Amino Acids and Hormonal Concentrations.
https://journals.humankinetics.com/view/journals/ijsnem/24/2/article-p188.xml
Whey Protein Supplementation Enhances Whole Body Protein Metabolism and Performance Recovery after Resistance Exercise: A Double-Blind Crossover Study.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5537849/
Myofibrillar muscle protein synthesis rates subsequent to a meal in response to increasing doses of whey protein at rest and after resistance exercise.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24257722/
Health-Related Aspects of Milk Proteins.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5149046/
Multifunctional peptides encrypted in milk proteins.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15630170/
Biofunctional peptides from milk proteins: mineral binding and cytomodulatory effects.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12769737/
Effects of Lean Beef Supplementation on Iron Status, Body Composition and Performance of Collegiate Distance Runners.
https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=19956
The Effects of Beef, Chicken, or Whey Protein After Workout on Body Composition and Muscle Performance.
https://journals.lww.com/nsca-jscr/Abstract/2018/08000/The_Effects_of_Beef,_Chicken,_or_Whey_Protein.16.aspx

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki