Zdrowe tłuszcze 

Zdrowe tłuszcze to takie, które nie mają negatywnego działania na nasze zdrowie, a wręcz przeciwnie, przyczyniają się one do poprawienia stanu naszego organizmu i regulacji jego pracy. Nie wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale nie wszystkie tłuszcz są złe, i niektórych nie może zabraknąć w naszym organizmie, by mógł on funkcjonować prawidłowo. Wiele z nich jest niezwykle ważna dla naszego zdrowia. Zdrowe tłuszcze przyczyniać się mogą do zwiększenia wydajności mózgu oraz poprawienia zdolności umysłowych. Przyczynić się mogą do zmniejszenia ryzyka rozwoju niektórych chorób, a w szczególności układu sercowo-naczyniowego. 

Na rynku suplementów diety pojawia się coraz więcej preparatów, które dostarczać mają do naszego organizmu zdrowe tłuszcze wysokiej jakości. Nie wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale zdrowych tłuszczy, jest naprawdę wiele i należy dołożyć starań, by były one dostarczane do organizmu w odpowiednich ilościach, ponieważ mają one zbawienny wpływ na nasze zdrowie.

Jednymi z najważniejszych są kwasy omega-3. Są one niezwykle ważne dla zachowania zdrowia i kondycji umysłowej w organizmie. Ich spożywanie może przyczynić się do poprawy pamięci i koncentracji. Kwasy omega-3 mają również zbawienne działanie na układ immunologiczny, wspierając jego pracę i zwiększając jego wydajność. Jednak to nie wszystko, ich spożywane zaleca się osobom, które mają podwyższony poziom złego cholesterolu. Kwasy tłuszczowe omega-3 przyczyniają się do spadku poziomu złego cholesterolu, a jednocześnie podnoszą poziom tego dobrego. Dzięki temu zmniejszają one ryzyko rozwoju chorób układu sercowo-naczyniowego.

Ważnym zdrowym tłuszczem, jest również DHA. Ma on wpływ na rozwój organizmu człowieka od poczęcia i to właśnie dlatego w diecie kobiet planujących ciążę, w ciąży i karmiących piersią nie może zabraknąć tego kwasu tłuszczowego. Wpływa on na rozwój mózgu u dziecka. Ma również wpływ na kształtowanie się układu nerwowego i dba o prawidłową budowę siatkówki oka. DHA to kwas tłuszczowy, który jest głównym składnikiem kory mózgowej oraz buduje osłonki mielinowe neuronów.

W codziennej diecie nie może zabraknąć również zdrowych tłuszczy do smażenia i gotowania. Trzeba wybierać takie, które mają wysoki stopień dymienia, dzięki czemu nawet w wysokich temperaturach nie przekształcają się one w substancje niebezpieczne dla zdrowia. Do takich tłuszczy należą olej kokosowy, czy rzepakowy.

Czytaj dalej
  • Widok

Rekomendowane suplementy

  • Widok

Twój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka od
0,00zł Razem

Zobacz koszyk

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki